Alle strømleverandører har lik spotpris,

det er kun påslagene som varierer.

Si hei til en utfordrer som konkurrerer på avslag.


SPOTPRIS -5 øre


    • Fastbeløp: kr 39,- pr mnd
    • Kraftpris: TIMESPOT -5,1 øre pr kWh!
    • Ingen bindingstid


Avtalen varer i 12 måneder, etter dette flyttes du

til avtalen SPOTPRIS med kundeutbytte.


    Du kan enkelt sammenligne avtaler på strømpris.no

    -5,1 øre påslag i ett år!


    Alle strømleverandører har samme spotpris hver time, det er kun påslagene som varierer. Med minus 5,1 øre betaler du mindre enn spotprisen.

    Ingen bindingstid


    Nyt gode vilkår uten å måtte forplikte deg.

    Hva skjer etter 12 mnd?


    Etter 12 måneder flyttes du til avtalen SPOTPRIS med kundeutbytte. Dette er en rimelig spotprisavtale med mål om å oppnå 0 - 10 øre avslag pr kWh.

    Her finner du svar på de vanligste spørsmålene vi får om "SPOTPRIS -5 øre". 


    1. Hvordan sender dere regning?


    Dersom du har akseptert å motta nye betalingsavtaler i Vipps eller via eFaktura vil du automatisk motta våre fakturaer i disse kanalene, om ikke vil vi sende faktura på e-post. Dersom vi ikke får treff på din kundeinformasjon i Vipps eller eFaktura og mangler korrekt e-postadresse vil faktura sendes pr post. Du kan også sende oss en mail med ditt kundenummer dersom du vil låse fakturakanal til e-post eller post.



    2. Må jeg betale på forskudd/a-konto?


    Nei. Vi fakturerer kun etterskuddsvis på samme måte som de fleste andre strømleverandører.



    3. Fakturerer dere nettleie sammen med strømmen?


    Vi tilbyr ikke felles faktura sammen med noen nettselskap, altså vil du få faktura fra Saga Energi for ditt strømforbruk og fra din lokale netteier for nettleie.



    4. Påvirkes kompensasjonsordningen for høye strømpriser av at jeg skifter strømleverandør?


    Dagens kompensasjonsordning beregner kompensasjonen basert på spotpris og skiller ikke på hvilken strømavtale kunden faktisk har, altså påvirkes ikke støtten. Ordningen administrers og utbetales av netteier via faktura for nettleie.



    5. Kan jeg velge tidspunkt for oppstart av avtalen når jeg bestiller på nett?


    Du kan enkelt velge oppstartdato fra 3 - 45 dager frem i tid i registreringsskjemaet når du bestiller på nett. Dersom du ønsker oppstart mer enn 45 dager frem i tid må du vente med å bestille til litt nærmere ønsker oppstart.



    6. Hva skjer etter 12 mnd?


    Etter 12 mnd flyttes du til avtalen SPOTPRIS med kundeutbytte. Dette er en svært konkurransedyktig avtale, samtdig har du ingen bindingstid og kan fritt bytte avtale, eller leverandør, dersom du ikke er fornøyd med denne avtalen.



    7. Hvem kan bestille avtalen?


    Avtalen er tilgjengelig for nye, eksisterende og tidligere privatkunder i hele landet, både til bolig og til hytte.



    8. Kan jeg bestille SPOTPRIS -5 øre til bedriften min?


    Denne avtalen gjelder kun privatkunder. Gjerne ta kontakt med oss dersom du også ønsker tilbud til din bedrift, vi tilbyr spot, forvaltning og fastpris til bedriftskunder.



    9. Kan jeg bestille avtalen til flere målere/adresser?


    Ja, så lenge det gjelder bolig eller fritidseiendom. I tillegg tilbyr vi samlefaktura dersom du er kunde på flere målepunkt.



    10. Kan jeg bestille SPOTPRIS -5 øre som plusskunde?


    Ja, det kan du. Det er flott om du sender oss en e-post og informerer om at du er plusskunde etter bestilling, slik at vi kan registrere kundeforholdet ditt korrekt. Vi betaler uavkortet Spotpris for eventuell kraft du leverer inn til nettet, dette vil spesifiseres på en egen linje på din faktura.



    11. Har dere app?


    Nei, men du kan logge inn på «min side» fra PC eller mobil kun ved å taste inn ditt mobilnummer. Der vil du se historisk forbruk, effekttopper, tidligere fakturaer og kunne ta en prøveavregning for å se påløpte kostnader hittil i måneden. I tillegg har mange nettselskap gode apper for kunder som vil se forbrukshistorikk.



    12. Hva slags kundeservice har Saga Energi?


    Vi er et lite selskap med fantastisk kundeservice! Du får stort sett svar innen kort tid på både e-post og telefon, i tillegg finner du informasjon om faktura, forbruk og annet på "min side".




    13. Hva om jeg vil trekke meg fra min bestilling?


    Som forbruker har du 14 dager ubetinget angrett, du kan angre ved å fylle inn dette skjemaet eller sende en e-post til kundeservice.


    Visste du at alle strømleverandører

    har lik Spotpris?


    Dersom du har en Spot-avtale består prisen din av kraftprisen på Nord Pool børsen for ditt leveranseområde, med tillegg av leverandørens påslag. Du betaler altså den samme spotprisen om du benytter en stor eller liten strømleverandør, en lokal eller nasjonal, også videre..

    -Den eneste forskjellen i pris er strømleverandørens påslag og eventulle tilleggsprodukter/gebyrer.


    Det er derfor svært enkelt å sammenligne vilkår mellom forskjellige Spot-avtaler.